Headerbild

Föreningen

Mullsjö Alpina Skidklubb är en förening som bedriver både skidskola samt träning/tävlingsgrupper i vår hemmabacke i Knaggebo.

Under säsongen 2024 är all verksamhet i MASK pausad på grund av utmaningar att nå en ekonomiskt försvarbar överenskommelse med Mullsjö Alpin. Föreningen hänvisar tills vidare tränings- och tävlingssugna skidåkare till närliggande föreningar.

Vi vill skapa skidglädje för alla och med vision om att åkare sen intresserar sej för portåkning och tävling i alpin racing. Men det finns inget krav på att tävla. Det viktigaste är skidglädje och gemenskap.

Som förälder är du varmt välkommen att engagera dej som hjälp under träningarna i backen. Vill du bli tränare så finns det alltid möjlighet till det. Kontakta någon av tränarna för mer information.

Varje år, en helg innan jul, åker vi på klubbläger i Tandådalen.

Vid tävlingar som är längre bort än distriktet hjälps vi åt med bokning av boende. Oftast bor vi tillsammans i stugor eller på hotell. Vi lagar oftast en lunch tillsammans i backen.

Vi välkomnar gärna nya medlemmar med önskan om att fler ska finna skidglädjen och bli en del av Mullsjö Alpina Skidklubbs gemenskap.

Adress

Mullsjö Alpina Skidklubb c/o Richard Lundstedt Sjövägen 69 565 91 Mullsjö

Kontakt

E-post: info@mullsjoask.se Orgnr: 867200-6353 Swish: 1232028165 Bankgiro: 839-0148